DEN EFTERLÄNGTADE - DEL 29

Jag har nu fått mina sista jobbdagar i april månad, imorgon 7.00-12.00, onsdag 7.00-15.00 samt 17.45-21.45. Och så på torsdag 7.00-14.00. Sen åker vi till mamma efter de och hälsar på Vanias små söta kattungepojkar, en av dem ska bli miin (okej, Jonas får dela lite, men mest min!). Då ska mamma även fastställa om My är dräktig eller ej.
Nu till det rubriken egentligen handlar om, Den Efterlängtade. Jag fick ett kuvert idag, stämplat ifrån Falu lasarett och adresserat till både mig och Jonas. Trodde inte de skulle gå såhär fort, men man kände ju pulsen öka direkt. Var tvungen att läsa reklamen först innan jag ens förmådde mig att öppna kuveret. :P Nu har vi i alla fall fått vår första tid för IVF behandling. Det är ett samtal där vi får träffa vår "blivande" läkare och barnmorska samt ett ultraljud efter det. 7 Juni kl. 13.30. Sedan får vi se, men jag antar att själva behandlingen blir över sommaren ändå da, eftersom vår första tid är i juni. Hoppas de inte krockar med några jobbdagar bara, har fått 75% förbestämt schema att jobba mellan vecka 26-30 i sommar. Har i april via bemaningen fått jobba ungefär 50%, men då vet man ju aldrig riktigt i förväg hur man jobbar. Men, nu blev man ju genast lite nervös igen. Jag har ju nästan inte tänkt alls på den här barnprocessen på ett tag nu och sen när brevet plötsligt ligger där, gapande vitt i brevlådan, så kommer alla tankar tillbaka igen och man bara längtar mer och mer. Måtte detta gå vägen!

Nu ska jag stänga ner bloggen och plocka fram kameran. Huvudpersonen idag? Min älskade Merrel. Han blir krassligare för varje dag, dricker massa vatten osv. Njurarna som håller på att ta stryck tyvärr. Han är ju över 15 år, som är birmans "standard ålder". Men det är ändå obeskriviligt att förstå, in älskade älskade älskade katt som funnits vid min sida sedan jag var 5 år. Min älskade Merrel som alltid funnits där när jag varit ledsen. Med en tass på min arm, sitt välbehagande spinnande och bestämda mörka jam. Jag kan inte ens föreställa mig hur det blir utan honom, så nu tänker jag ta vara på varje sekund, eftersom jag aldrig vet. Det kan vara ett år, en vecka, ett halvår. Sålänge han äter och klarar sin hygien får han hänga kvar. Så idag ska kameran fyllas med filmer och bilder, helst ett helt dussin. Matte älskar dig <3

" Kärleken kan vara ett starkt band med många dubbelknutar "
Copyright Ronja Lindberg 2012
Matilda

Åh vad kul med en kattunge! :D Lycka till med allt samt PCOS!

Selma

Åååh hoppas allt går bra nu i juni!!

Tiffa ♥

Kul med en ny kattunge! Skulle också vilja ha en att gosa med, hehe :)

My :)

Han får krya på sig :) <3

Filippa

Vill också ha en katt :)