MITT BRÖLLOP MER I DETALJ

Fått lite kommentarer ifrån er läsare där ni nämner att jag gärna borde skriva mer om mitt bröllop. (Just nu har jag endast med väldigt kort om detta i Den Efterlängtade – Del 6 inlägget). Så jag tänkte, ja det kan jag väl göra. Nu får vi se om någon orkar läsa detta. ;)

Morgon – 28 Maj 2011
Vaknar upp, tidigt, minns faktiskt inte exakt när men det var nog vid 6-7 någonstans. Jag och Jonas sov på Mora hotell den natten, vi hade fått något erbjudande via coop att få två nätter för samma pris som en, så det var även här vi tillbringade vår bröllopsnatt. Jag minns att man verkligen var hyper nervös hela tiden, men försökte att vara cool lugn. Vi tog en dusch och åt sedan en hotellfrukost, efter det tog jag tog en promenad bort till frisörsalongen med söljan på ena armen. Mamma skulle komma med bröllopsklänningen senare, som hon för övrigt sydde själv, så duktig mor har jag! ;) Jonas tillbringade hela förmiddagen inne på hotellrummet, han hade nog god tid på sig att raka sig, fixa håret och knyta slipsen i alla fall. :)

Förmiddag – frisörsalongen
Är på frisörsalongen i drygt 5-6 timmar, om jag minns rätt. Med håruppsättning i vad som kändes som hundra år, och sedan lunch och sminkning på det. Tror jag pillade på mobilen hundratals gånger medan håret torkade, eller vad det nu gjorde, det där med hår är inte min grej. ;)

Eftermiddag – fotograf och kyrka
Blev kvar på frisörsalongen till strax efter 2 någon gång då mamma kom med klänningen, bytte om och sedan åkte jag och Jonas (han hade innan dess hade hämtat ut tärnornas blommor och brudbuketten) bort till frisören där vi fotades mellan 3 och halv 4. Efter det bar det iväg till kyrkan och kl. 16.00 startade våran vigsel, som varade i drygt 30 minuter. Min moster sjöng även två låtar, Kärleken är och Heaven, i kyrkan. Och ja, hon är duktig! :) Fick bita ihop för att inte bli blödig när hon började sjunga Heaven, som är min och Jonas låt, på något vis liksom. ^^

Kväll – bygdegården
Efter vigseln åkte vi en sväng runt i stan, med en ”NYGIFTA” skylt som vägrade sitta fast på bakrutans insida eftersom det blåste så mycket. Så vi ägnade halva bilresan åt att hålla fast den xD Vi åkte för övrigt raggarbil som Jonas kusin ägde. Efter det åkte vi ut till bygdegården i Öna där vi tillbringade resten av dagen med välkomstdrink, middag med tal, bröllopstårta, brudvals (och ännu mer dans) och massa massa mer!

Det var i alla fall en helt underbar dag som jag aldrig glömmer och jag får väl åter igen tacka alla underbara vänner, släktingar och familj som ställde upp den dagen och gjorde den perfekt! :) Har för övrigt laddat upp 9 olika delar på youtube med filmer ifrån mitt bröllop, samt en film med bildspel. Där finns även två filmer där när moster och hennes band (Reminders) sjunger Kärleken är och Heaven. Sök på SeZret91 på youtube så ska alla mina klipp komma upp, om detta är intressant. :) Ha det bra läsare! 

Selma

Ååååh, så underbart! :D Men jonas fick alltså se dej innan ni skulle gifta er....?
/Jag råkade va anonym :S

Jassminee

Låter helt fantastiskt!! :D Låtarna var väldigt fina och din moster var väldigt bra på att sjunga! :)

Tiffa ♥

Åh vad fint det låter! :D Det var kul att läsa! :)

Gabriella

oooh det låter verkligen ljuvligt det måste ha varit så himla spännande att gifta sig allstå helt och hållet du hade verkligen en helt underbar vacker klänning må jag säga och hoppas ni får det ett bra liv tillsammans allstå

Isa

va fina ni är! ^^

Bea

Hej!
Jag har läst några av dina inlägg nu. Vad som slår mig är att du är i princip lika gammal som mig. Och du verkar vara rätt besatt av tanken på att få barn. Jag undrar bara, varför har du så bråttom? Finns det inget annat du vill få ut av livet?

Svar: som vadå? festa, resa, dricka? nejtack :p jag tycker inte heller livet tar slut bara för att man får barn, som jag för övrigt aldrig heller vet om jag kommer få. alla är vi olika, och tur är väl det ;) Vissa är redo, och vill ha barn, vissa inte. Sen har inte åldern så himla stor betydelse i mina ögon. Besatt tycker jag dock är fel ord, självklart drömmer jag om att få barn mer än allt annat, men det är inte så himla lätt att vara besatt av något man kanske aldrig kommer få.
Ronja Lindberg

Cissy

Åh , va fin klänning du hade. Din mamma är duktig & vilken sång din moster har. Ni har många talanger i familjen :)

Gick igenom alla videor, och nu fick ja äntigen veta hur "Sezret" uttalas, de namn siom du är igenkänd på över internet. Ja har hela tiden uttalat fel tydligen, haha :D

Men jättekul & se , och fint bröllop ♥

Wanda

Så vacker klänninng! :')

Ebba

Vilken fin bild, verkade väldigt härligt! :D

Missy

Låter helt underbart & fantastiskt fint! :')
Har aldrig ens varit förlovad, men inte känt för att ta det steget med något av mina ex. Tror dock jag har träffat den rätta nu :')

Lovisa

Gud va roligt!!! :D

Emelie

Gud vad söta ni är! :)

Emelie

Åh, så mysigt att gifta sig :)
Älskar bröllop!

Emelie

Åh, älskar bröllopp..
önskar er alll lycka i framtiden :D

Suzze

Åh, vad lycklig du måste vara. Fin bild också!

Emelie

Vad fina ni var! :) Men skulle inte orka sitta där i hårsalongen och bli fixad så länge :)

Elin

Hej! Det verkar som ni haft en underbaaar bröllopsdag trots väntan på den snygga frisyren ;) Väldigt bra resultat blev det ju iallafall!
Jag hoppas du och Jonas hade en underbar kväll, och din mamma såg ut att ha koll på hur man gjorde underbara klänningar! ;) Ni är jättefina ihop!

Ella

Låter underbart!! Jag hoppas ni ska få det bra tillsammans :) <3

Jennifer

Åh, vad mysigt. Den där bilden är så oslagbar! Vilket fint par ni är! :')

Sofi

aww gud vilken gullig bild! :3

Natta

Låter så underbart! Hoppas jag själv en dag hittar någon att gifta mig med och leva lycklig med :)

Julia

åh det lät underbart. Det ska man tänka på tills sitt egna bröllop..!

Filippa

låter som om att det var underbart ! kollsde filmerna på youtube underbart !

Lina

Ååh, vilken söt bild! :'D

My :)

Det måste ha varit ett mysigt bröllop :D

Sofia

Underbart fina bilder och vad underbart att gifta sig :) vilken lycka man måste uppleva!

Sandra

Verkligen underbar "berättelse" eller vad man säger. Det är ju på ett sätt din berättelse! Och jag verkligen tycker om den. Bilden var yyyyyyyberfin! Love it!

Hotdog

Vem fotograferade bilden? Den ser väldigt vacker ut :3 Ska vara tärna snart, så jag måste också gå igenom allt det här. Fint hår hade du iallafall c:

Ida

Låter som ett underbart bröllop, själv får jag nog drömma om ett i några år till :)..

Emma

Jätte fint kort, så kärleksfullt.
Roligt att du skriver om ditt bröllopp, har du inga fler bilder du skulle kunna lägg ut? :]

>LINN<

Ser allt framför mig, verkade så himla mysigt..hoppas att jag gifter mig nån dag! (:

Mickis!

Väldigt fin bild!:D
Och NAW Vad gulligt!
Men jag skulle aldrig orka sitta på en
frisör salong 5-6 timmar!
Men du vart jätte fin i håret!:)

Emelie

Älskar bröllopp, min moster gifte sig i somras och jag grät som en griiis,.. så himla underbart :)

Bella

Låter som ett drömbröllop! <3' Låter faktiskt super! :* Hoppas du och Jonas har en underbar kväll! <3' All lycka från mig :)
Underbar bild

Matilda

Låter som att du kommer få en underbra bröllops dag :D <3

Gabriella

Gud vad vacker bild!

allie

Nej gud va kul! Fin bild, tycker det verkar som ett verkligen bra planerat bröllop! Själv var jag flowergirl till min brors bröllop det var kul!

Indian

Låter jätte mysigt, du var jättefin, både håret och klänningen!, vilken fin klänning

Emmelina

Riktigt fin klänning!
bröllop är ju alltid så mysigt!
Hoppas ni kommer hålla ihop och har ett underbart liv länge!! :] <33

Anonym

underbart romantiskt ! jättefin frisyr, finns det helbild på klänningen ? :)

Miranda

Naw!!! Ni är så söta tillsammans! :)

Filippa

Låter helt underbart! :)

Mirjam

Åh vad fint erat bröllop verkade vara! :) Jag älskar bröllop och allt som har med det och göra ^^ Det är säkert en speciell dag som ni aldrig kommer att glömma. Jag ska genast kolla upp klippen på YouTube! :D

Essa

Åh, det lät jättemysigt och underbart! Fin bild också, ni är ett vakert par :)

Niklas

Underbar bild, ni är verkligen ett fint par! :)

Johanna

Underbara!

Isabelle

Så sjukt underbara! och så himla vacker du var!

Jennifer

Vilken underbar bild på er två!

Anonym

Vilken upplevelse! :D Jag drömmer fortfarande om mitt 'perfekta' bröllop ;)

Sofia

Gud vad gulligt! Jag gillar att ni åkte raggarbil, tycker det är lite extra fint på bröllop. ;-)

Johanna

Du hade både en händelserik & en underbar dag den dagen. Supergullit foto på dig och Jonas, såg klippen som din moster sjöng. underbart! blev så rörd och fick nästan kalla kårar av de när hon sjöng Heaven. Du har en underbar familj som stöder och hjälper dig så mycket, de bryr sig faktist om dig! (':

lelle

gud vilken otrolig bild! önskar er all lycka!

Nathalie

Det låter helt underbart! Och så fina ni var! :D

Rebecca

Åh vad mysigt! Låter helt underbart ju, jätte fin bild och söta videor!

Emely. (:

låter som en helt underbar dag! Kollade även lite på videosarna på Youtube, vilket fint bröllop! ;d

Gabriella Johansson

du måste verkligen ha haft jätte kul att gifta dig allstå det verkar ju så himla mysigt och du var jätte fin i klänningen och din kille var faktiskt också himla fin så det måste verkligen ha varit underbart allstå att gifta sig