DEN EFTERLÄNGTADE - V. 15+0 (DEL 26)

Idag har jag varit förbi en sväng hos chefen och hämtat ut en julklapp, en prydnadstomte som fick sin plats i köket. Saknar jobbet när jag åker till noretgården... Efter det åkte jag till mvc och träffade läkaren där. Min röst är fortfarande nästan helt borta och jag har en jobbig hosta samt en otroligt svullen hals som gör det svårt att andas. Hur som helst så har jag fått läkarintyg och sjukskrivning fram till 3 januari nu så skulle vi se hur läget var efter det. De tog även blodprov på mig för att se att allt var bra där. Jag fick även recept på starkare tabeletter mot illamående, så förhoppningsvis ska det ge med sig så jag kan börja jobba åtminstonde 2-3 dagar i veckan i januari, vore härligt. Blir lite små galen på att bara sitta här hemma och inte orka göra någonting. Hoppas den dumma förkylningen vill ge med sig snart också för den gör ju inte hela saken bättre.
Har i alla fall postat iväg ansökan tillsammans med läkarintyget till försäkringskassan nu, bara att hålla tummarna att dem är på bra humör och allt går som det ska. Förhoppningsvis ska jag väl bara behöva sjukpenning för denna månad, 3 december till 3 januari. Jag vill ju kunna jobba januari-april, i mitten av april kan jag ju börja ta ut föräldrarpenning och då kanske man känner sig för stor och klumpig för hemtjänsten. Håll tummarna!
God jul och gott nytt år på er. På lördag ska vi fira jul med svärföräldrarna, hoppas min förkylning blivit bättre då. Sedan bär det iväg mot ludvika på söndag, träffa farmor och farfar på söndag kväll och tillbringa julafton hos mamma. På tisdagen kommer mormor och morfar dit och på onsdagen ska vi väg till moster med familj. Sedan ska vi väl förhoppningsvis fira lite jul hemma hos pappa och Ann-Mari på vägen hem, kanske torsdag eller fredag nästa vecka. Så fullt upp blir det! Nyår har jag ingen aning om vad som händer, det visar sig. Hoppas ni har fina planer! Kram