DEN EFTERLÄNGTADE - V. 12+1 (DEL 20)


Tänkte försöka blogga lite. Ska iväg till arbetsförmedlingen imorgon igen. Har fått intyg som försäkringskassan behövde till bidrag, ifrån min barnmorska. Lyckades träffa på chefen i tisdags precis innan hon gick på lunch och hon skulle fixa arbetsgivarintyg. Däremot så kan det ta tid att få det ifrån lönekontoret så jag ska väl typ förmedela det imorgon och hoppas att allt löser sig, och att jag hinner få arbetsgivarintyget så fort som möjligt. Illamåendet, tröttheten, yrseln mm håller i sig trotts att jag nu också äter alla dessa tabletter. Jag hatar förresten formen på omega 3 tabletterna, känns som man vill spy upp den direkt de åkt ner i halsen. Förlåt för detaljer, men jag diggar att burkens framsida innehåller texten "lätta att svälja" när jag föredrar att svälja de andra vanligt formade tabletterna. Du skulle även kunna tugga dessa omega 3 tabletter vilket jag provade första dagen, de skulle smaka svartvinbär tror jag, men det gjorde det då rakt inte. Smaken var hemsk i alla fall och det var nog bara millimeter ifrån att jag inte lyckades svälja det äckliga. 
 
Tror dessutom, svaga aningar, att jag kanske börjar få påbörjan till foglossning eller någonting. Känns väldigt tidigt men jag vet att man kan få det tidigt, även om det är mycket vanligare att få det sent i graviditeten. Jag har haft ont i bäckenet, höftbenen och i det "partiet" både igår och idag. Känns värre när jag går, vrider mig eller ska sätta/resa mig. Hoppas inte smärtan blir värre än vad den är nu, för just nu kan jag i alla fall leva med det. Tänkte försöka ta en ny magbild imorgon också. Idag kunde jag bara med nöd och näppe knäppa ett par jeans som jag för en vecka sedan knäppte utan problem, och som jag innan graviditeten var tvungen att ha skärp på för att dem inte skulle trilla ner. Så jag antar att magen växer lite men det är inget jag själv reflexterat över så mycket mer än att man känner sig allmänt fet.

Bjuder på två halvroliga mobilbilder också, men det är kanske roligare än inga alls. Jag vet att jag blivit grymt dålig på att plocka fram systemkameran sista tiden, beror förmodligen mycket på tröttheten och att det konstant känns som att jag inte har någon energi. Hur som helst så föreställer bilderna mitt "julpynt" i hallen och köket, enjoy! Kramar


Mormor

Åh så julfint ni gjort!!!

Svar: hihi ja ^^
Ronja Lindberg