DEN EFTERLÄNGTADE - V. 31+0 (DEL 50)

Tänkte försöka blogga lite grann i alla fall, även om jag är grymt dålig på detta just nu. Var hos mvc igår och hade fått upp mitt dåliga järnvärde ifrån 92 till 110 så det var i alla fall bättre! Lillan växte fint enligt kurvan också, SF mått på 32 cm (magmått). Samt 142 hjärtslag/minut. Smälter varje gång jag hör hjärtat slå. Längtar så efter dig <3
Däremot så har jag verkligen fått en bebis som lever rövare på natten och inte låter mig sova, jag vänjer mig aldrig vid sparkarna utan rycker till varje gång och har tyvärr svårt att njuta av sparkarna. Det blir en orolig och osammanhängande sömn och järnbristen gör mig inte mindre trött. Vilket resulterar i en lättirriterad och sur Ronja dessvärre. Inatt fick jag dock sova relativt bra i alla fall så jag tackar tösen för det! Tur att jag har min underbara Lina som övertygar mig om att jag inte är ensam att känna så och att man inte kan njuta av sparkarna jämt. Och att jag inte älskar henne mindre för det, för det gör jag inte, bebisen i magen är mitt allt och hon slår Jonas med hästlängder i mängd kärlek redan nu. ;)
Den 23 april har vi vårat tredje, och sista, ultraljud. Ett tillväxt ultraljud i gravid vecka 32 som man oftast bara har om man gjort ivf. Något jag absolut inte tackar nej till, längtar så efter att få se bebis igen, och förhoppningsvis kanske få könet bekräftat en gång till. Nu är det ganska precis 2 månader kvar till BF, 62 dagar idag. Det känns som en evighet kvar, samtidigt som det känns som att det går så otroligt fort. Skumma tankar som inte riktigt går ihop men men. Tyckte jag nyss hade 100 dagar kvar till BF. Är helt sjukskriven fram till BF också så man slipper fundera på det. 
Vi har iprinciop köpt hem allting som behövs till bebis nu. Det är sänghimlen som ska sättas upp och spjälsängen ska bäddas, lite nalle puh stickers ska upp på fondväggen mm. Sedan efter det ska nog barnrummet vara redo för fotografering. :) 
 
Linn.S

Ronja, du är så fin! :)
Har nu som då läst din blogg och i princip alla delar om "den efterlängtade", från att du kämpade med att bli gravid till detta. Det glädjer mig så mycket att du är glad och jag önskar dig all lycka i framtiden med din familj, hoppas ni får en underbar tid & lycka till med förlossningen!

Supermånga kramar/ Linn Snellman

Svar: åh tack så mycket, roligt att höra! :D kramar
Ronja Lindberg

Moa

Jag tänkte fråga om du har haft något som du måste ha under graviditeten? Tex min mamma stortjöt om hon inte fick ostbågar.. Så Har du något måste? :)

Svar: hehe ja överlag skulle jag nog säga glass xP ibörjan var det mc flurry daim, nu är det "cars" (dubbel cola glass) eller daim strut som gäller, men glass över lag funkar egentligen och äter nog minst en om dagen :P
Ronja Lindberg