DEN EFTERLÄNGTADE - V. 23+4 (DEL 40)

Man får passa på att göra lite nytta när man får en gångs skull mår lite bättre någon/några timmar. Har slängt på en vit tvättmaskin, dammat lite, torkat speglar, städat badrummet och ska nu försöka mig på att dammsuga och ev. torka golven samt tvätta en svart tvätt. Får väl göra det i min takt så går det nog bra. 
 
Mitt humör liknar nog en bergodalbana utan kontroll, jag kan vara ganska glad vissa dagar och kunna njuta av lillans underbara sparkar trotts illamåendet. Sedan är vissa dagar bara botten hur positivt jag än försöker tänka. Ekonomin är ett svårt dilema i mina ögon, speciellt när man själv inte jobbar och kanske tycker att saker prioriteras fel. Tänk vad enkelt allting vore om man bara hade varit rik, eller åtminstonde haft lite mera pengar så att man slapp känna ständig oro och bli irriterad såfort bilarna inte funkar, en startmotor ska köpas in, backar på handbromsen ska bytas ut på volvon med mera. Hyreshöjning blir det snart också. Det känns som det är sakerna till barnrummet som blir lidande i slutet. Jag hatar dessutom att prata ekonomi med Jonas även om det är behövligt. Det lilla livet i magen kommer kosta en hel del och det känns som vi måste börja leva efter det redan nu. 
 
Skötbädd, sänghimmel + stativ, nalle puh tyg till gardiner/dukar, sängmobil, täcke/kudde, skötbord, badbalja, underlakan + lakan är väl det som är kvar till barnrummet... Dessutom tillkommer ju alla kläder, vi har inte köpt något i klädväg ännu, blöjor osv. Det är ju meningen att man ska stornjuta när man går och tittar på kläder i butikerna men jag garanterar er att jag inte planerade en nästintill 100% sjukskriven graviditet. Dessutom har jag ingen aning om jag någonsin kommer bli gravid igen, eftersom det trotts allt inte funkar på naturlig väg för mig, så man vill ju njuta allt man kan ge det allra bästa till denna bebis som kommer nu.
 
Jag hoppas varje morgon att allt illamående bara ska ha försvunnit och förblir borta. Jag planerar saker och jag försöker låta bli att känna efter, men det slutar ofta med att man får ställa in och tillbringa timmar i soffan istället. Nej, skärpning, jag försöker se ljuspunkterna och jag ler inombords varje gång lillan sparkar till inne i magen. Det känns rejält nu och syns även utanpå magen ibland. Igår hoppade jag till rejält i soffan när hon sparkade till ordentligt, tror hon får börja förvarna mig snart, haha. Ska bli intressant och se hur det sista veckorna artar sig, än så länge är hon ju inte så himla stor. Älskar dig redan massor mitt efterlängtade mirakel <3 Avslutar med att bjuda på en bild på en söt nalle puh skötbädd, dock inte den jag tänkt ifrån början, hade tänkt mig en vit som tyvärr inte finns i lager just nu så jag hoppas den hinner komma in igen innan vi ska beställa, annars får det nog bli denna nedan. 

Prima Baby Skötbädd Nalle Puh