DEN EFTERLÄNGTADE - V. 20+2 (DEL 36)

Har haft sanna på besök mellan torsdagen och fredagen, trevligt! Det är verkligen inte ofta vi ses trotts att det är en av mina bästa vänner. Tyvärr blir det så pga. att vi bor så långt ifrån varann numera. Även om det är så pass kallt att vi inte gjorde mycket annat än att prata, spela kort och se film. Sanna skickade dock ett läskigt sms på vägen hem sen - "Nästa gång vi ses kanske du är mamma". Läskigt kanske är fel ord men det kändes lite läskigt. Vet inte om vi kommer ses mer innan beräknad födsel men det går ju månader imellan vi ses ibland så det är ju ingen omöjlighet. Insåg just att det faktist bara är drygt 4,5 månad kvar till BF. Har ju gått ganska precis hälften av graviditeten nu och det kommer ju ända mycket mer den hälften som är kvar än det gjort de första veckorna. Tycker redan magen börjar bli lite ivägen, har ju kunnat dölja min graviditet (inte för att jag har gjort det, men om jag hade velat) fram tills typ nu. Det går inte riktigt längre, speciellt inte när jag bara har tex. linne på mig. 
 
Idag har jag dock grymt tråkigt och har halvlegat under filten i soffan hela morgon och tampats mot illamående och precis fått i mig lite frukost. Gubben är ute och ränner med jobbet, dricker öl och går på hockey. Själv ligger jag i soffan och längtar för ovanlighetens skull samtidigt efter en stark cider. Livet är inte alltid rättvisst.. Jag vill njuta av graviditeten och jag vill gå igenom den i "lugn" takt och se magen växa osv, men det är svårt att njuta när man har sina värsta illamående dagar. När man har dem stunderna längtar man bara direkt till förlossningen. Man känner sig liksom lite.. ensam här uppe i frysboxen som kallas Mora. Bilarna krånglar i kylan och jag tycker aldrig vi har under 15 minusgrader, jag undviker i alla fall att gå utanför dörren så mycket det bara går. Hoppas att man snart vaknar upp och ser vår utanför fönstret! Kram på er
 
PS. Jag och svärmor har satt upp bården i barnrummet nu, blev bra tycker jag fast den vill "bubbla upp" sig så jag går fortfarande någon gång om dagen och "trycker" tillbaka den med en handduk. Kan vara för att det är en självhäftande bård som ska sitta på slät tapet och den vita tapeten inne i barnrummet är inte helt slät. Well den ramlar inte ner i alla fall och det ser gulligt ut! Däremot tänker jag vara lite tråkig och inte visa några bilder förens allting i rummet är klart, då blir det före och efter bilder på hela enorma skillnaden. 
Cissy - BlackieSixx

Kan ju knappt vänta till att få se bilderna på rummet! :')

Svar: härligt att höra :D hihi :)
Ronja Lindberg