FRÅGOR & SVAR - GRAVIDITETEN

Tänkte passa på att svara på lite frågor som jag fått in under olika perioder, antingen här på bloggen eller på andra sidor. Hoppas någon uppskattar det, enjoy! 
 
Vad är jobbigast med att vara gravid?
Visserligen var illamåendet jag drogs med flera månader under graviditen en stor bov för mig, men jag måste nog ändå säga att det inte varit det som är jobbigast. Jag tycker nämligen det är grymt jobbigt med alla bristningar som jag dras med. Och jag överdriver inte när jag säger att jag verkligen har bristningar över heela magen, ut på båda sidorna och ner lite på början av låren. Jag har aldrig varit någon som är fixerad över utseendet, men nog blir man avundsjuk när man ser bilder på andra "perfekta" gravidmagar som bara har någon bristning här och där eller ingen alls. Det finns en anledning till att alla magbilder jag puplicerar är med kläder. Jag hoppas att jag inte ska behöva dras med det allt för länge efter graviditeten innan dem försvinner. 
 
Vilka namn är bestämda till bebis?
Det känns inte som jag behöver hålla detta hemligt längre och dessutom tror jag redan många listat ut det med hjälp av bilderna på barnrummet. Tösen planerar att få namnet Tea, det namnet har även namnsdag den dagen vi gjorde insättning av ägget (23 september) och då min lilla ängel började växa inuti mig. Skulle det trotts allt komma ut en pojk så är det namnet Theo (Theodor) som istället är aktuellt. 
 
Är du nervös inför förlossningen?
Nu på senare tid har man börjat bli mer nervös, men överlag tycker jag att jag är ganska lugn och jag ligger inte sömnlös och funderar eller är nervös. Jag tror nog inte man fattat vad som väntar egentligen och att man snart ska bli mamma. Det finns där tekniskt men går ändå inte riktigt in. När folk säger saker som "Ja men om tre veckor har du barn" så inser man ändå hur nära det är. Tre veckor är ju ingenting. Men när man sitter och räknar ner dagarna till BF och ser den där "mätaren" med siffror som aldrig verkar minska, då känns det som en evighet. Knäppt kanske, men men. 
 
Vilken smärtlindring har du tänkt dig?
Jag hoppas att jag bara ska behöva ha lustgasen, jag har dessutom ganska hög smärttröskel så jag hoppas det räcker. Dock är det inget jag biter mig fast vid utan tar förlossningen som den kommer. Har inte skrivit något förlossningsbrev heller utan vi får se hur det blir helt enkelt. 
 
Har ni fler frågor är det bara att kommentera!