DAGS FÖR DEN VÄLBEKANTA VÄNTAN

Nu har jag ätit klart provera tabletterna, tog det sista igår. Så nu ska jag invänta mensen kort och gott. Ringa IVF den dagen jag får det och boka ultraljud tolv dagar efter. Jag ska äta Letrozol från dag tre till och med dag sju. Dag ett är då den dagen som mensen kommer. Än så länge peppar peppar så är det ganska lugnt på hormon fronten och jag hoppas på att det håller i sig. Har inte märkt någon större skillnad på mig själv med att äta provera denna gång. Det känns lite konstigt att man ska stoppa i sig tabletter som enligt bruksanvisningen används efter man har fått bröstcancer. Men hittade lite information på carl von linnéklinikens hemsida att Letrozol även används för att stimulera ägglossning. Jag tycker dock det borde stå med det också på bruksanvisningen, man blev skapligt skeptiskt första gången man läste innan man visste. Jag är ju dock fortfarande, suprise, väldigt skeptisk till att jag kommer få någon ägglossning. Jag menar, det var ju inte ens i närheten av att bli ägglossning med dubbel dos pergotime. Men ja, jag håller ändå tummarna och hoppas att ni också gör det. Sen hoppas jag att ni inte glömmer kommentera, det blir roligare att blogga då. Jag hoppas att läkaren kan "plocka bort" (spola bort) polyperna vid ultraljudsbesöket i alla fall, oavsett om jag fått ägglossning heller inte. Vore skönt med ett problem mindre. Nu får vi väl se om ni förstår och kan relatera till bilden som jag slänger med. Lite humor kan vi väl ändå ha! Alla vet ju ändå vad det är. 
 
 
Anonym

Följer gärna din kamp. Läste lite på din blogg nu så jag fick en bild av vad du går igenom. Styrke kram!!! Du skriver så personligt att det nästan kändes som om du satt här i vardagsrummet och berättade!!!

Svar: Åh vad roligt att höra, tack fina du! :)
RONJA LINDBERG , 25 ÅR

Jenny Omoregie

/ Jenny (såg att jag kom upp som anonym, kan ju vara trevligt att veta vem som skriver)