MERREL <3

Detta inlägg är till ingen annan än min älskade katt Merrel. Han fyllde 15 år i januari, nu börjar njurarna ta stryck och han dricker mer och mer vatten. Jag har ingen aning om hur länge till han kommer finnas vid min sida, jag tänker ta vara på varje sekund jag har.



Jag var 5 år gammal när du föst föddes i mammas kattuppfödning, sedan blev du liksom bara kvar, fast det egentligen inte var planerat. Under dina unga år har du alltid älskat att vara ute i alla väder och vind, även om du nu för tiden mest sover. Men under alla år har du alltid funnits nära mig, har jag varit ledsen har det räckt att du har lagt en tass på min arm, tittat på mig med dina djupblå ögon, kurrat eller jamat. Jag kommer aldrig glömma ditt jam, som kan ha alla olika sorters toner och innebörder. Ibland tror jag att du förstår vad jag säger. Oavsett så kommer jag aldrig någonsin glömma dig. Mina ev. barn ska få veta vilken underbar vän jag har haft under hela min uppväxt som barn och tonåring. En vän som alltid hjälp mig genom allt svårt, utan att säga ett enda ord. Mitt hjärta kommer värka den dagen du försvinner, jag kommer gråta mig till sömns massor av gånger, men jag kommer fortsätta leva - för dig. Ett fotografi av dig ska för alltid stå bredvid min säng, det första jag ser när jag vaknar och de sista innan jag somnar, det ska för alltid vara du. Jag hoppas du stannar kvar länge till, många av er där ute kan nog inte ens förstå den kärlek jag känner till min älskade Merrel. Jag tror inte ens Jonas förstår det. Merrel är, var och kommer alltid förbli min allra allra bästa djurvän. Han kommer alltid ha plats nummer ett i mitt hjärta och jag kommer att finnas där för honom, precis som han gjort för mig, ända in i det sista. Och de som tänker "de är bara en katt", de är just dem som aldrig någonsin kommer att förstå.
jennifer

Jag förstår. Min katt är 12 år, men än är hon pigg och livfull! Men ibland tänker jag på hur jag kommer känna när hon försvinner bort från mig. Kan inte ens föreställa mig hur dåligt jag kommer må då. Det är inte bara en katt, det är en underbar vän.

Wilma

Jag vet hur det känns, men vi fick avliva våran katt när han var 13år :(

Bella

De märks att du verkligen älskar din katt.

Ibland har mar inte alltid tid elr orken till att hålla på med dom, men sen när de blir sjuka så ångrar man att man inte gav mer tid. Har med en katt o han är så mager nu, han är knappt aldrig hemma, har svårt för att gå o han är inte sig själv längre. Jag ångrar att jag inte gav tid till honom. Hoppas din katt klarar sig för dom är så speciella. dom vet när man är glad eller ledsen. O allt detta du skrivit om din katt att han alltid finns där när du behöver honom eller är ledsen, sådana katter vill man inte förlora alls. de sårar en ännu mer. "/

Fint skrivet iallafall Ronja

Amanda

ÅÅh va söt katt! Har du gjort den dära lådan själv? den var jätte fin och Grattis i efterskott till din katt! :D

Malin Lidman

jättesöt! c:

Ellen:)

Fin låda, hoppas din katt får leva länge:)

Elin Mickos

Fantastiskt bra skrivet <3 du får tårarna fram på mig, jag hoppas ni har ännu en lång tid tillsammans. Jag förstår dej väl hur mycket du älskar hnm.

Jasmine

Oerhört fint skrivit! Hoppas ni ännu har en lång tid tillsammans att vänta! Förstår exakt hur du känner, har en hund som var med mig sedan han var åtta veckor och jag fyra år, nu är han en gammal pojk på tolv år med många åldersymptomer, är lycklig varje dag som är kvar med honom. Sådana djur som din katt och min hund, sådana som känner av ens känslor och tycks göra allt för att man ska må bra igen då man mår som sämst... Sådana är så otroligt speciella! Egentligen borde alla någon gång äga ett sådant, för då skulle alla veta vad det innebar och känna den underbara känslan av att han en äkta djurvän!

Missy

Vackert skrivit :'3
Hoppas det blir bättre & att ni kommer få tillbringa mer tid tillsammans! :')

Matilda

Riktigt fint skrivet! Och en riktigt söt låda, lycka till med allt! <3

Julia

Hoppas verkligen han blir bättre så ni får spendera mer underbar tid tillsammans! :)
Verkligen en fin katt!

Fia

Jag har en hund & tänker lika som dig , folk som inte vet hur det känns. riktigt vackert skrivit av dig :') underbar text också ! <3

Emelie Svensson

Åh, den där texten berörde mig. Min katt blir 12 år iår, och han kom till oss som kattunge tillsammans med sin bror. Det var 2 dagar innan julafton, och Misse och Nisse ( katterna ) ligger i snön, otroligt nerkylda osv. vi tar in dom i värmen och dagen därpå tar vi de till veterinären för att se så de inte var sjuka eller något annat, som tur var, var de helt friska! Vi satte upp lappar på ICA osv. om misse och nisse, men vi fick aldrig något svar, så vi behöll de, och ingen har frågat efter de! När de var ca. 7 år hände det tragiska.. Vi var påväg hem från Väla, och ser faktiskt vår katt, Nisse bli överkörd av en lastbil. Vi SÅG det, den känslan, den synen finns i mitt huvud föralltid. Det känns så overkligt, går inte ens att beskriva.. Som jag grät, i flera veckor.. Men det kommer alltid en dag man börjar acceptera att "thats life", men man kommer aldrig sluta sakna. Det är nu jag är så himla rädd om min nuvarande katt, att det ska hända samma sak. Jag önskar allt för att ge dig och din katt många fler, underbara år tillsammans! <3

Mathilda

Blir rörd av texten. Du får ta tillvara på den tid du har kvar tillsammans med Merrel. Det syns att du älskar honom. Och jag tror (läs vet) att han älskar dig tillbaka :')
Kramar

Selma

Man känner verkligen vilket band ni har emellan er, det sitter tight och nära...

Bandet sitter tight och nära
Det är både svårt o lätt att bära

Tiffa ♥

Hoppas han blir bättre :/ ♥

My :)

Riktigt vackert skrivit <3

Sofia

Åh, det är adlrig roligt om man skulle behöva mista ett djur i sin närhet, dessutom inte när man verkligen haft dem vid sin sida så länge! :/ hoppas allt bär sig.

Filippa

Han måste leva länge, mycket länge till :)

Sofia

Åh, vilken fin låda! :)