LETAR KLÄNNING

Igår var vi på Teas BVC besök med läkarkontroll, allt såg bra ut, så skönt! Nu väger hon 4580gram och är 57 cm lång. Idag är tösen 7 veckor gammal, tiden går fort! Första leendet och första skrattet har vi fått, man smälter! Nu börjar hon även "svara" oss när vi pratar med henne. Jollrar, gurglar, grymtar och skrattar. Mammas skatt!
 
Sitter just nu och letar klänning som går att amma i, är billig, inte tight under brösten, inte tantig och är enfärgad. Jag är så petig! Ska ha den till Teas dop som blir 25 augusti. Provade klänningen jag hade på mammas bröllop idag och den kan jag tyvärr inte ha. Brösten är just nu för stora och kan inte amma i den på grund av dragkedjan i sidan. Så en ny lär det bli! Brösten är verkligen enorma nu när man ammar, lite smådrygt faktiskt. Ni kanske undrar varför vi ska ha dop, och nej vi är inte kristna. Det handlar bara om att jag tycker det är en fin sermoni och att det är lite av en tradition i min släkt. Sedan får Tea tro och inte tro på vad hon vill, svenska kyrkan födds vi in i ändå så. Det lutar lite åt klänningen nedan, vad tror ni? Vi får se! Har just nu en gnällig dotter som är världens goaste i famen men vägrar ligga i vagn, säng eller babysitter så jag ska lägga ner bloggandet nu. Min man är nämligen på vift hos sin far, suprise suprise...
Haft det skönt i helgen i alla fall hos mamma och badat i sjön både fredag, lördag och söndag. Längtar tillbaka! Kram på er läsare. 
 
Bild: Bonprix.se
 
Jasmine

Vilken söt klänning! Och kul att hon redan gör sådant väsen från sig! :D

Svar: tack! det blev att beställa den :) ja det är härligt att höra henne :D
Ronja Lindberg

Sanna

Ahh... Är det nån "dress-code" på dopet ?

Svar: nä inte egentligne, är inte lika viktigt som på bröllopet. :p men jonas å dem närmaste runt om kommer ha kostym. du kanske kan ta något lite finare men ja, det är inget tvång, kom i något du trivs i ;) du borde få kortet imorgon eller senast fredag. puss!
Ronja Lindberg