ETT STEG I TAGET

Jag är så gräsligt trött idag så det är skrämmande, och imorgon väntar jobb 7-15.30. Därför väntar sängen ganska snart efter att detta inlägg är skrivet. Idag var vi på ivf som ni kanske vet. Har tagit hormonerna i några dagar och det har i alla fall gått bra, har inte känt något speciellt. Men jag börjar tro att jag inte känt något speciellt nu eftersom de inte fungerat som de ska. Så ultraljudet visade då att ingen äggblåsa hade växt (som var tanken). Däremot så sa läkaren att jag hade såpass fin slemhinna så att man kan sätta in ägg ändå. Jag kommer aldrig förstå mig på det där. Så hursom helst så tyckte hon vi skulle köra på det. Så från och med ikväll och till och med måndag kväll så ska jag ta hormon tabletter (progynon) samt vaginaltabletter (lutinus). Ska ta båda dessa tre gånger om dagen. Lutinus var dem jag åt i december när vi avbröt pga. julstängning. Då åt jag en om dagen och fick det jobbigt med mycket flytningar (ja vid det här laget har ni ju lärt er att jag inte är finkänslig på bloggen) så jag vågar knappt tänka på hur det kommer bli nu med tre tabletter om dagen. Tur att det bara är några dagar och jag är dessutom ledig över helgen. Progynon har jag aldrig ätit så jag hoppas att det går bra att ta sig igenom den medicingeringen också. 
På tisdag 7/2 har vi tid igen på ivf kl. 14.20. Om allt är som det ska då (peppar peppar, vågar knappt hoppas) så är tanken att ägget ska sättas in då. OM något av de två äggen vi har infrysta klarar upptning vill säga. 
Mormor

Hej Ronja, har nyss läst din blogg. Du skriven helt fantastiskt bra, intressant och ärligt. Ja tänk vad ni får sträva om man tänker på min mamma som fick elva barn utan några som helst komplikationer. Nu håller vi alla tummar att det lyckas även denna gång så ni får koppla av och bara vänta o njuta.
Ha det gott, kramar till er tre...

Svar: tack mormor :) ja tänk vad olika det kan vara, men det är ju tur att frida kunde få så många barn så att jag fick dig som mormor ^^ kramar
RONJA LINDBERG , 25 ÅR