DEN EFTERLÄNGTADE - V. 24+0 (DEL 41)

Idag har vi varit på mvc besök, trotts att det inte var min bästa morgon när det gäller illamående så var det härligt ändå. Vi fick höra lillans hjärtljud och så tog barnmorskan lite blodtryck, stick i fingret samt mätte magen. Hon är nu runt 29-30 cm lång, precis normalt. Hjärtljuden var fina och bestämda och riktigt häftigt att höra, kändes mer levande på något sätt. Även om hon rör sig såpass mycket nu att man hela tiden får livstecken, det är i alla fall skönt! 153 slag i minuten hade hon idag, och har läst att det ofta är över 140 om det är en tjej och under 140 om det är en pojke. Inte alltid det stämmer men nu har vi i alla fall fått två saker som pekar på att det är en tjej, ultraljudet och så hjärtljuden nu. 
Var iväg till kappahl en sväng med svärmor igår och köpte första plagget till bebis också, trotts att jag typ mest får ångest och inte vet vad jag ska välja. Nu när jag äntligen efter alla dessa år "får" stå och titta och köpa barnkläder så vet jag inte vad jag ska välja istället, vad man ska köpa och om det verkligen är lika fina grejjer som det var för ett par år sedan. Knäppa tankar som fyller skallen, men det är väl ovant förmodar jag. Hoppas det känns mer naturligt inom kort! 
Jassminee

Vad härligt att allting går framåt! :D

Svar: ja precis :D
Ronja Lindberg